جلوگیری از ورود عضو ارشد کنگره آمریکا به کابل
نوشته شده توسط : blpwjob
دانا روراباچر، عضو کنگره آمریکا

آقای روراباچر با رهبران اپوزیسیون حکومت افغانستان در تماس بوده است

مقامات افغانستان می گویند، یک عضو ارشد کنگره آمریکا که از منتقدان اصلی حکومت افغانستان به شمار می رود، از ورود به این کشور منع شده است.

مقامات افغانستان به بی بی سی گفتند که به آقای دانا روراباچر، ویزای افغانستان داده نشده و نتوانسته از فرودگاه دبی به افغانستان پرواز کند.

آقای روراباچر از منتقدان حکومت افغانستان در زمینه فساد در ادارات دولتی بوده و مقامات افغان او را به تهدید "وحدت ملی" افغانستان متهم می کنند.

قرار بود این عضو کنگره آمریکا در راس یک هیات به کابل برود. مقامات می گویند، سایر اعضای این هیات که اعضای کنگره آمریکا هستند، ویزای ورود به افغانستان داشته اند.

گزارش شده که هیلاری کلنتون، وزیر خارجه آمریکا پیام حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان را به این عضو کنگره داده و به او گفته که نمی تواند وارد افغانستان شود.

دیدار با سران اپوزیسیون

آقای روراباچر که همزمان، رئیس یک کمیته امور خارجی نیز هست، همواره خواستار یک نظام غیرمتمرکز در افغانستان بوده و همچنین تقاضا کرده که در مورد اتهامات فساد در دولت افغانستان تحقیق شود.

مقامات به بی بی سی گفتند که علاوه بر انتقاد از آقای کرزی، یکی از دلایل دیگری که باعث شد به این عضو کنگره آمریکا ویزا داده نشود، دیدار او با رهبران اپوزیسیون حکومت افغانستان در برلین و گفتگو با آنها در مورد تغییر نظام کنونی این کشور بوده است.

مقامات افغانستان گفته اند که این گونه موضعگیری، مداخله در امور افغانستان تلقی می شود.

یک مقام افغانستان به بی بی سی گفت: "هر کسی که علیه منافع افغانستان صحبت کند و تلاش کند در امور داخلی ما مداخله کند، ویزای ورود به افغانستان به او داده نمی شود."

گزارش ها می رساند که آقای روراباچر از سالها قبل و از دهه ۱۹۸۰ تا حالا در امور افغانستان دخیل بوده است.

گزارش شده که این عضو کنونی کنگره آمریکا، در آن زمان با گروه های مجاهدین که علیه قشون سرخ شوروی وقت می جنگیدند، به تماس بوده است.





:: برچسب‌ها: انگلستان , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: